
<p>První díl o zrození katalogu, kde si přečtete především příběh o nápadu a hledání toho správného člověka k realizaci. A co to má společného s háčkováním?</p>
Jak to celé začalo?
Byl červen 2023, jela jsem vlakem a háčkovala… Je to ten moment na fotce výše. Najednou mi do hlavy přišla první myšlenka o založení katalogu.
Předcházelo tomu však několikaměsíční přemýšlení, jak vyřešit neustálou poptávku od klientů po mých službách, kterou jsem však z kapacitních důvodů musela odmítat. Zároveň se mě velmi často ptaly začínající asistentky, kde mají hledat klienty... Přemýšlela jsem nad agenturou, přemýšlela jsem nad různými jinými možnostmi, až se v mé hlavě zrodil katalog.
V té době neexistoval žádný další katalog, který by splňoval to, co mi na trhu chybělo. Velmi rychle jsem se nadchla a začala plánovat.
Psala jsem si myšlenky na papír, ptala jsem se přátel a rodiny, co si o tom myslí, ptala jsem se svých klientů, ptala jsem se na sociálních sítích. Zajímaly mě problémy ve spolupráci s asistentkou, zajímaly mě myšlenkové procesy při hledání VA a cesty, které k tomu vedly. Toto všechno mi trvalo asi dva měsíce, během kterých jsem na papíře tvořila kostru katalogu a první poměrně jasnou představu o budoucích funkcích.
Nechtěla jsem další katalog, kde bude jen výčet toho, co asistentka nabízí.
To je klientovi víceméně k ničemu. Chtěla jsem profil, ze kterého klient pozná, jaká asistentka je a s jakým typem klientů ráda spolupracuje. Aby bylo na první pohled jasné, jaká je její cílová skupina a klient tak mohl oslovit jen tu asistentku, která je pro něj relevantní.
Nechtěla jsem další katalog, kde budou jen zkušené profesionálky s hodinovou sazbou blížící se 1 000 Kč. Chci dát prostor i juniorním asistentkám, které mají nižší sazbu a třeba si jen přivydělávají k mateřské. Proto mám i možnost splátek. Chci, aby si tu našli vhodnou asistentku i klienti, kteří nemohou investovat vysoké částky.
Mým hlavním cílem je maximálně zjednodušit cestu klienta ke své asistentce, ale zároveň ho nezahltit množstvím uvedených informací a dlouhými prodejními texty – to se myslím (vzhledem k přicházející zpětné vazbě), povedlo.
Pak nastalo dlouhé hledání vhodného webaře.
Věnovala jsem tomu celé léto. Poslala jsem desítky poptávek a chodily mi cenové nabídky na zpracování katalogu v rozmezí 30-300 000 Kč. Dokonce se mě oslovil jeden investor, který chtěl jít do projektu se mnou. To jsem s vděčností odmítla – věděla jsem, že chci, aby katalog otiskoval jen mě samotnou.
V srpnu jsem si domluvila schůzku s webařem/programátorem (správně to je "full stack developer"... nevím, jak to přeložit do lidštiny :)), na kterého jsem narazila poměrně náhodou v místě naší letní dovolené. Ondřej mi okamžitě padnul do oka a já věděla během prvních pár minut, že má v sobě přesně to, co hledám. Teď jsem moc ráda, že jsem nespěchala a čekala na "TEN" pocit správnosti.