Používáme analytické cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby.
Více informací

Virtuální asistentka není jen pro bohaté > jak začít s delegováním i s malým rozpočtem

Virtuální asistentka není jen pro bohaté > jak začít s delegováním i s malým rozpočtem

<p>Jeden z nejčastějších mýtů je, že&nbsp;virtuální asistentka&nbsp;je služba jen pro zkušené podnikatele s vysokými příjmy. Ale to není pravda. Spolupráci můžete začít s jednorázovým úkolem a malým rozpočtem. A i tak si výrazně ulevíte.</p>

Klára Robková - 4. 1. 2025

Jak začít delegovat úkoly co nejrychleji a efektivně

1. Zhodnoťte své potřeby

Prvním krokem je zjistit, co vás nejvíce brzdí a kde by se vám pomoc s administrativou nejvíce hodila:

❓ Máte v e-mailové schránce desítky/stovky nepřečtených e-mailů?

❓ Jde vám hlava kolem z technického propojení webu a fakturačního systému?

❓ Trápí vás papírování, které by zvládl někdo jiný?

❇️ Tip:
Sepište si seznam úkolů, které by šly delegovat. Tím získáte jasnou představu o tom, kde by vám VA mohla být největším přínosem. Pokud vás nic nenapadá, zaměřte se na své emoce, které provází jednotlivé činnosti vašeho podnikání.

Pomocné otázky:

❓ Jaké jsou úkoly, do kterých se vám nechce?

❓ Do čeho se musíte vyloženě nutit, nebo to oddalujete co nejvíce to jde?

❓ Jaké činnosti nestíháte?

❓ Co vám nedává ekonomický smysl, ale musíte to dělat?

2. Určete si rozpočet a stanovte priority

Nemusíte najímat VA na všechny úkoly najednou. Stanovte si, kolik si můžete dovolit investovat – a začněte prioritami. Zaměřte se na úkoly, které vám:

  • Ušetří nejvíce času.

  • Přinesou okamžitou hodnotu (např. získávání nových klientů).

  • Uvolní psychickou kapacitu.

❇️ Tip:
Pokud máte velmi omezený rozpočet, můžete se domluvit s nějakou juniorní asistentkou, která má nižší hodinovou sazbu. Část/veškerou práci vybarterovat 🤝🏻 za své služby, nebo produkty.

3. Začněte s menším rozsahem spolupráce

Nemusíte se hned zavazovat k dlouhodobé spolupráci. Vyzkoušejte si spolupráci na menším projektu nebo úkolu. Může to být například:

  • Vyhledání a zpracování informací.

  • Korektura textů.

  • Jednorázová pomoc s natavením online kampaně.

  • Zpracování dokladů pro účetní před podáním DPH.

  • Tvorba databáze.

Malý rozsah spolupráce vám umožní zjistit, zda vám VA vyhovuje, a postupně můžete rozsah služeb rozšiřovat.

4. Najděte si tu pravou online asistentku

Při oslovování kandidátek mějte jasno v tom, co potřebujete. 💡 Předem si promyslete/napište poptávku, která obsahuje:

  • Konkrétní úkoly, které chcete delegovat. Pokud neznáte konkrétní úkoly, tak promyslete aspoň oblast. Např. fakturace, administrativa, sociální sítě, technikálie, web apod. VA je velmi široký obor a každá asistentka nabízí jiný okruh služeb.

  • Požadovaný časový rozsah (např. 5 hodin měsíčně).

  • Rozpočet, se kterým počítáte.

Jasná komunikace vám pomůže najít ideálního asistentku rychle a efektivně. Nebojte se zeptat okolí na zkušenosti a doporučení. Když narazíte na VA, která vám nebude v něčem vyhovovat, nebojte se jí zeptat na doporučení jiné VA. Naše komunita je podporující a vyznáme se. 😊

Příklady z praxe: Jak využít online asistentku i s omezeným rozpočtem

Pokud stále váháte, zde je pár konkrétních příkladů:

❇️ Malá firma:

  • Asistentka spravuje její LinkedIn profil a plánuje příspěvky, což firmě přináší nové klienty.

❇️ Majitel e-shopu:

  • VA pomáhá se správou objednávek a komunikací se zákazníky, zatímco majitel se může věnovat marketingu.

❇️ Fyzicky pracující podnikatel:

  • Virtuální asistentka se stará o fakturaci a odpovídání na e-maily, což mu uvolní ruce pro práci na zakázkách.

❇️ Na volné noze:

  • Asistentka vám vytvoří databázi pro správu úkolů, která se postará o efektivnější chod podnikání.

Tyto příklady ukazují, jak i s malou investicí můžete dosáhnout velkého efektu.

Nečekejte na „až“ – začněte hned

Čekáte na ten správný okamžik, až budete mít dostatek času nebo financí na to, abyste si najali pomoc? Ale přiznejme si to, ideální okamžik nemusí vůbec nastat. Skoro vždy se objeví něco, kvůli čemu to odložíte.

Začněte hned – třeba jen s jedním úkolem. Každý začátek může být trochu nejistý, ale virtuální asistentky jsou tu právě od toho, aby vám pomohly. Jsou připraveny vám naslouchat, přizpůsobit se vašim potřebám a společně s vámi najít nejlepší způsob spolupráce.

Nechte si ulehčit práci a uvolnit kapacitu pro to, co vás baví a posouvá dál. Najděte svou virtuální asistentku a přesvědčte se, že může být delegování snadné a příjemné.

Pomáhat je naše poslání – a vy si rozhodně zasloužíte naši podporu. 😊

S kým spolupracuji?

MailerLiteFAPI
Scroll top